Wednesday, June 17, 2015

Kesedihan Adalah Kekuatan

Asslamaualaikum..


Selamat Malam semua.


Today ila nak share apa yang ila lalui ketika dan saat ni....
Alhamdulillah genap usia ila 25 tahun 15 hari ila pilih untuk berhijab. Mungkin sudah tiba masa nya ila menurut printah Ilahi. Ila masih lagi baru berhijab harap semua dapat lah menerima dan membantu ila dari segi pemakaian dan sebagainya. Jika ada kesilapan ila mohon kemaafan..
Dan Ila bersyukur sejak menjadi ahli Shaklee ila juga banyak mendapat ilmu dan belajar berubah kearah kebaikan.
Doakan ila berhijab ni sehingga ke akhir hayat ila. Dan juga doakan ila dapat buat yang terbaik dalam menempuh alam yg baru ni.


Syukur yang x terhingga juga pada semua yang mendoakan untuk ila dan yang memberi semangat pada ila. Semoga Allah membalas jasa baik  u alls semua.


Disebalik kegembiraan yang Allah berikan pada ila ketika ila berhijab Allah juga menurunkan ila dugaan.. Ila cuba menjadi seorang yang sangat2 tabah kerana disebalik tangisan ila itulah da kekuatan ila.


Cerita ni sangat menyedikan ila, hanya kerana ila duduk dirumah ila dihina dan ila dipandang rendah kerana ila tidak bekerja.... Dan dimasa yang sama Allah turunkan lagi dugaan bila sidie juga telah ditamantkan kontrak lebih awal.  Ya Allah sedih dan terkilan x terkata ketika itu.


Masa dapat tahu yang sidie tidak lagi bekerja di ampang ila masih lg menguatkan semangat dengan sgala kata-kata positif dan percaya juga sidie akan dapat kerja yang baru.
Tapi bila ila dihina oleh orang terdekat ila menjadi sangat2 down. Ila juga terasa seperti diri ni tidak berguna lagi. AKU DIHINA HANYA KERANA TIDAK BERKERJA. Sangat2 menyakitkan. Sepatutnya dia memberikan ila semangat didalam bisnes dan dalam masa yang sama ila dapat membantu mengemas rumah dan memasak untuk mereka, tapi apa yang ila dapat hanya kerana ila tidak mahu menjaga anaknya... Allah.... Sangat2 la tidak logik ketika itu. Hanya Allah sahaja yang tahu betapa sedih ila waktu dan ketika itu, dan bertapa down nya ila bila ahli keluarga sendiri menhina ila.
Ila dimarah kerana ila menolak tawaran untuk menjaga anaknya dan ketika itu dia baru saja mendapat kerja. Ila tidak seddikit pon mengusik mereka, dan ketika dan saat dia minta ila menjaga anaknya ila menolak dengancara elok, dan ila tiada perjanjian untuk menjaga anak dia walaupon anak buag ila sendiri kerann ila perlukan lebih masa dan lebih fokus dalam Shaklee. Hanya kerana itu ila dimaki dan dicaci, Dan kerana itu juga sidie turut terkena kerana tidak berkerja....


Tapi dengan kekuatan yang Allah berikan kepada kami, kami teruskan life kami macam biasa disamping itu sidie gagah mencari kerja seperti biasa sehingga sidie kami menemui jawatan kosong di 7eleven... Alhamdulillah berkat usaha kami yg tak siapa tahu dan da yg menunduh kami ni hanya merayap sana sini, Allah membuka rezeki pada sidie dengan panggilan bekerja di 7eleven pada 17.06.2015. Syukur dan sujud syukur kami pada yang maha Esa...


Dan bermulanya malam itu ila bernekad yang ila mampu membuktikan pada mereka hanya dengan duduk dirumah dan dengan hanya ila berbisnes online ila mampu berjaya dan meraih income 6 7 angka seblan...  Dan dimalam itu juga lah ila tanamkan dalah hati ila yang ila x kan dengar lagi hinaan orang yang suka menjatuhkan kita kerana mereka cemburu melihat kerjayaan kita, Ila tanam kan juga semangat ila nak meraih impian ila ni.. Dan ila akan buktikan pada mereka ila akan menjadi MASTER SHAKLEE NURSHEILA BINTI MOHAMAD ZAINOL...


Tiada yang mustahil jika kita benar2 dan bersungguh2 membuat sesuatu itu dengan ikhlas dan hanya kerana Allah S.W.T... Ila yakin akan kuasa Allah, Ila juga yakin akan rezeki dari Allah. Kenapa kita perlu menhina orang jika kita sendiri belum tentu baiknya,belum tentu bagusnya. Kenapa kita perlu menjatuhkan orang lain sedangkan kita belum berjaya???


Jauh kan lah perasaan hasad dengki dan takbur bila kita berada dibumi pinjaman Allah ni, kerna tiada yang lebih hebat selain DIA yang maha Esa.


Bermulanya saat dan ketika ila dihina dan sidie dihina ila bangkit dan trus bangkit membuktikan pada mereka ila mampu melakukannya. Disitu juga sidie berpesan pada ila jadikan airmata awak sebagai kekuatan awak. Kerana disetiap airmata yang awak alirkan Allah akan memberikan ganjaran yang hebat, InsyAllah....


Sesungguhnya setiap dugaan Allah itu Allah berjanji tdak lebih dari kemampuan hambaNya dan disetiap dugaan Allah akan berikan HikmaNya juga... Ila selalu berpesan didalam diri janji Allah itu pasti. Dan jika kita jatuh bangkit lah kembali kerana Allah akan berikan kita kekuatan 2 kali ganda selepas itu. InsyAllah....




Bulan Jun adalah Bulan kecantikan Shaklee...


Promo vitamin C
  * beli 6 dapat 7, u alls layak menjadi ahli shaklee dgn percuma dan layak juga mendapat vitalea PERCUMA
 * beli 2 botol u alls akan dapat 5% diskaun


Vitamin E
  * beli 6 botol DAPAT 7 botol/ Free membership / FREE vitalea
  * beli 2 dapat DISKAUN 5 %..


Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 30%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM65 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti.

REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ILA;


Berminat nak dapatkan supplement Shaklee dari ila, u alls boleh hubungi ila ;










Jika anda berminat untuk dapatkan produk SHAKLEE ataupon nak COD area Puchong, Sunway, Bukit Jelutong, Usj, Pealing Jaya, Ampang, Hulu Langat dan kawasan sekitarnya boleh hubuungi ila untuk membuat temujanji. Untuk kawasan luar pon masih boleh buat pembelian dari ila, ila akan POS pada alamt anda ke seluruh Malaysia.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!





No comments:

Post a Comment