Wednesday, August 12, 2015

Darah Tinggi

Assalamualaikum.

Selamat pagi.

Hari ini Ila nak share dengan ualls semua mengenai darah tinggi. Selain dipanggil darah tinggi ia juga dipanggil Hipertensi. bahaya ke darah tinggi ini? Sememangnya darah tinggi ini sangat bahaya jika kita tak mengawalnya dari mula lagi. pengalaman Ila teman mama ke klinik selalunya doctor akan cakap orang yang mengalami darah tinggi ini terdedah kepada STROK. Pastinya kita sendiri tidak menginginkan ianya terjadi pada kita ibu bapa dan ahli keluarga yang lain. Begitu juga Ila, Ila sendiri tak nak ini terjadi pada mama Ila.

Mama Ila seorang pesakit darah tinggi,sebelum ini memang mama tiada sebrang penyakit yang kronik sehinggalah lebih kurang umur mama mencecah ke alam 40an. Tekanan darah mama sememangnya tinggi dan juka checkup mama akan takut kerana takut kena tahan wad. Kalau mam ke klinik utnuk ambik MC doctor akan suruh mama ke hopital terus. Ila sejujurnya risau dan sangat takut akan apa-apa terjadi pada mama. Tapi Alhamdulillah setakat ini mama masih sihat lagi. tapi kita tak tahukan bila ia menjerang sebab ia didalam.

Antara faktor darah tinggi adalah ;


  • Diet (penurunan berat badan)
  • Pemakanan garam yang berlebihan.
  • Stress
  • Obesiti
  • Merokok
  • Keturunan
Diatas ini antara faktor-faktor anda bolrh diserang penyakit darah tinggi.




Darah tinggi ini juga salah satu penyakit yang boleh membawa kepada maut. Dan juga boleh menyerang jantung kita dan membuatkan kita mengalami sakit jantung. 

Tanda-tanda anda mengalami darah tinggi ;

  • Sering sakit dibelakang kepala.
  • menjadi mudah lupa
  • Menjadi mudah tersinggung dan marah.
  • Susah tidur.
  • Cepat lerih
  • Ada juga yang mengalami susah membuang air besar.
Alhamdulillah berita gembira yang Ila dapat selepas seminggu Ila bagi mama Garlic Shaklee nampak penurunan tekanan darah tinggi mama. Jika sebelum ini darah tinggi mama mencapai 200 keatas kini tekanan mama dapat menjadi 160. Tadi mama buat check-up tekanan mama dapat bawah 160. Memang itu masih tinggi tapi agar kurang dari sebelum ini yang mencecah sehingga 200-250. Ya Allah takutnya bila dengar. Tapi Alhamdulillah bila mama mengamalkan GArlic Shaklee penurunan semakin hari semakin ada. Happy sangat bila apa yang kita iktiarkan pada orang tua kita berhasil. Ila masih inginkan mama mencapai tahap tekanan darah tinggi normal kembali, walaupon ia mungkin makan masa.
Ila sharekan pada anda semua bacaan tekanan darah agar ia menjadi rujukan pada anda semua ;



Ila juga sarankan pada anda semua untuk menjaga permakanan anda dan menjada kesihatan anda mula dari sekrang. Tiada yang lebih bermakna lagi selain kesihatan kita dan orang yang kita sayang sempurna. kenapa perlu memirkan mengenai duit untuk membeli supplement untuk kesihatan? Ingat semua, jika kesihatan kita tergangu tiada duit kita akan dapat. Dan kesihatan dan kehidupan kita perolehi hanya sekali. Jaga lah kesihatan kedua ibu bapa kita selagi mampu. 

Dalam Shaklee juga pastinya adak set untuk darah tinggi. Untuk darah tinggi Ila sarankan Omega guard Garlic dan Ostematrix.





Ketiga tiga supplement ini membantu dalam mengurangkan tekanan darah tinggi.

REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ILA;




Jika anda berminat untuk dapatkan produk SHAKLEE ataupon nak COD area Puchong, Sunway, Bukit Jelutong, Usj, Pealing Jaya, Ampang, Hulu Langat dan kawasan sekitarnya boleh hubuungi ila untuk membuat temujanji. Untuk kawasan luar pon masih boleh buat pembelian dari ila, ila akan POS pada alamt anda ke seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment