Friday, August 14, 2015

My Heroin

Assalamualaikum.

Entry kali ini Ila nak menceritakan mengenai heroin Ila iaitu mama ila Rohan binti Ibrahim. Ratu dihati ku dan juga SyurgA Ila. Alhamdulillah Ila dapat seorang Mama yang sangat Sporting dan baik orangnya. Tiada ibu yang tak baik kan? Setiap Ibu kita pastinya mempunyai kelebihan sendiri. Macam itu lah mama Ila yang dimana tak pernah cuba melukan anak-anak nya dan menjaga anak-anaknya dengan penuh kasih sayang walaupon anaknya pelbagai ragam. Betul kata perpatah Ibu seorang boleh menjaga anak 10 tapi dalam 10 orang anak itu seorang pon belum tentu dapat jaga seorang Ibu.

Tak dinafikan suatu ketika dulu Ila ini boleh dikatakan seorang anak derhaka. Mungkin ini perkataan sesuai bagi Ila.Kenapa? sebab dulu Ila selalu melawan cakap mama selalu tak ikut apa mama cakap dan selalu marah-marah kalau mama suruh buat apa-apa. Lagi-lagi kalau time Ila tidur. Memang marah sangat-sangat lah. Ila ini seorang pemarah juga sebenarnya terutama tidur Ila digangu.

Tapi sekarang Ila rasa menyesal kerana selama ini Ila layan mama macam itu. Kenap tiba-tiba rasa macam itu? Ila mula berubah apabila Ila merasa akan kehilangan ibu Zahir iaitu bakal mak mentua Ila. dari situ timbulkan satu perasaan menyesal dan sedih dengan apa yang Ila lakukan pada mama. Melihat Zahir yang sangat sedih ketika itu dan mengambil masa yang lama untuk bangkit kembali atas kehilagan ibu nya Ila pun mula rasa akan kesakitan yang Zahir alami itu. Dan Ila mula memandang mama dan Ila bertanya kepada diri sendiri kenapa aku tak membahagiakan mama selagi Allah memberi pinjaman yang indah ini? Kenapa perlu aku berkasar dengannya sedangkan selagi aku belum bergelar isteri Syurga ku masih dibawah tapak kakinya.





Mama seorang pesakit darah tinggi yang boleh tahan tinggi tekanannya dan Ila mula rasa akan takut kehilangan mama bila setiap kaki check-up doktor akan cakap macam-macam bila melihat tekanan darah mama yang tinggi. dan dari disitu Ila bagi mama amalkan supplement Garlic Shaklee untuk membantu menurunkan darah tinggi mama. Alhamdulillah seminggu mama makan tekanan mama turun.
Satu lagi kemalagan kecik berlaku pada mama masa bulan puasa hari itu mama ada macam tergelincir masa keluar dengan adik ke kedai. Kaki mama mula sakit dan bengkak. Mama hanya check dekat klinik panel dan doktor hanya memberi ubat tahan sakit dan sebagainya. Ingatkan tak ada apa-apa, hari Selasa hari itu angah bawa ke Hospital Serdang dan doktor disana mengesahkan mama mengalami keretakan bahagian buku lali mama dan kaki disimen. Biasalah umur dan semakin meningkat tulang semestinya kurang kalsium dan mudah reput.


Ila pon mula risau takut-takut mama lambat sembuh nanti. kesian mama... Ila pon mencari Supplement yang terbaik untuk mama. Alhamdulillah berkat Ila bertanya dalam graoup JK dan upline Ila kak Erna, mereka suggestkan Ila bagi pada mama Ostematrix agar tilang mama kembali sihat dan Ostematrix juga salah satu supplemet yang mempunyai kalsium yang tinggi san sesuai untuk tulang. Ila nantikan berita gembira 20hb ini dimana mama akan buka simen dikaki dan semoga tulang retak mama pulih.
Tanpa mama siapalah Ila. Tanpa mama dimanakah Ila. Tanpa mama tidak dapat lah Ila merasakan kenikmatan sekrang dan setiap bisnes Ila, berkat doa dari mama juga.
Impian Ila dan target Ila untuk berjaya dalam Shaklee Ila ingin bawa mama mengejarkan Umrahdan jika ada rezeki mungkin mengerjakan Haji bersama-sama. InsyAllah...

Doa seorang ibu amat berkat dan dimakbulkan Allah. Jangan lah sesekali menderhaka pada mereka. Ingatlah jasa mereka melahirkan kita dan membesarkan kita dengan air susu mereka.

Hargailah mereka selagi mereka berada didepan mata dan sebelum Allah menarik semula pinjamanNya ini kepada Kita.

Jika ibu kita ada apa-apa penyakit hubungi Ila untuk mendapat Supplement terbaik dari Shaklee agar ibu u alls sentiasa sihat dan jangan berkira dengan mereka. Selagi kita membahagiakan mereka lagi besar mereka mendoakan kerjayaan kita dan rezeki kita.

REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ILA;




Jika anda berminat untuk dapatkan produk SHAKLEE ataupon nak COD area Puchong, Sunway, Bukit Jelutong, Usj, Pealing Jaya, Ampang, Hulu Langat dan kawasan sekitarnya boleh hubuungi ila untuk membuat temujanji. Untuk kawasan luar pon masih boleh buat pembelian dari ila, ila akan POS pada alamt anda ke seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment