Thursday, August 6, 2015

Kenangan di Hotel

Assalamualaikum.

Hari ini tiba-tiba hati teringat sangat pada tempat keje lama Ila di Hotel bajet Sunway.
Teringatkan masa bersama-sama kawan-kawan dikala susah senang ketika itu Hampir lapan bulan Ila meninggalkan jawatan sebagai Front Office Assistan Hotel. YA Allah rindunya pada kaunter hotel,rindunya pada housekeeping, rindunya masa melepak dan rindunya masa berhadapan dengan customer. Walupon lebih dari setengah tahun tidak menjadi F.O.A tapi kerja-kerja sebagai FOA tetap masih segar dalam ingatan. Yang paling teringat ketika bulan puasa dan raya dimana kami menyanbut bersama-sama macam satu family. Bestnya...



                      *gambar kenangan masa kak farrah menjadi manager dan buat party*


Walaupon hubungan kami tidak terputus disitu dan terus berkekalan sehingga sekrang tapi jarak dan tugasan kerja masing-masing buat kami kurang lepak bersama lagi.
ANtara yang rapat dengan Ila adalah HArris, Fiza, kak Ina, Ewan, Kak irma, NAdia, Kak elis, kak Pri ayu yang sentiasa bersama Ila ketika susah dan senang sepanjang berkhidmat disana.


            *maaf masa ini Ila belum Berhijab dan ini lah kenangan kami*
Adakalanya Ila akan ke Sunway untuk jumpa kawan-kawan hotel Ila ini, jika da rezeki dapat lah jumpa semua jika tidak kadang-kadang dapat jumpa sorang dua saja.

Harris yang tida asing dengan kameranya dan telatahnya yang suka memanggil orang dengan anggilan ikut suka hati die. Huhuhuhu.. Yang paling suka karoke juga adalah Harris. Ratu karoke. Kahkahkah..
Fiza pula seorang kawan yang happy sentiasa. Tak kira time sakit ke time frust ke pasti ada saja karenah yang dia buat untuk mengembirakan hati kengkawan dia.
Kak Irma housekeeping paling vouge. Hahahahahaha... Kak Irma memang seorang yang garang tapi manja gitu... Heheheheh... Suka dengar cerita mengenai anak dia Bella dikamoung. Walaupon kami berlainan agama kami tetap akrab.
Nadia seorang wanita tabah dan cekal hatinta. Huhuhuhu... Paling rock nadia ni. Nak balik semenyih sorang-sorang bukan masalah bagi dia. Hebat-hebat. Kalau Ila dah kelam kabut nak call sidia untuk jemput. Huhuhuhuhu...
Ayu mek kelantan yang selalu memeriahkan keadaan dan selalu memberi nasihat mak-mak pada kami. Al-maklum lah seorang ibu kan.

Setiap seorang ada identiti masing-masing yang Ila sendiri dapat nilai dengan hati Ila ini. Kami ini ibarat pantai dan lautan yang tiada pemisahnya. Walaupon kini Fiza Harris Ayu tidak lagi berkerja di hotel kami tetap akan terus berhubung dan mencari masa untuk lepak bersama-sama.
Dan walaupon kami tidak menjadi staff hotel kami tetap lagi dijemput ke hotel untuk melepaskan kerinduan dan masih juga meminta nasihat antara satu sama lain. Nilai persahabatan kami ini amat besar dan tidak ada gantinya.

Kenangan semasa berkhidmat dihotel sangat-sangat bermakna. Disitu Ila sendiri belajar macam mana nak berhadapan dengan orang, macam mana nak hilangkan rasa malu, macam mana nak mengawal panas baran Ila. Customer memang pelbagai karenah dan kita sebai reception kena lalui dan hadapi semua karenah guest yang nak macam-macam. Sampai ada tahap kami ini tak larat nak layan dah.







Semoga kenangan ini terus kekal abadi diingatan Ila dan yang lain sampai bila-bila. Dan disini Juga Ila mula mengenali Shaklee dan saat itu Ila hanyalah menjadi customer Shaklee sahaja kerana tidak terfikir lagi akan manfaat menjadi ahli Shaklee ini.
Alhamdulillah 2 tahun menjadi customer Ila mengambil keputusan untuk menjadi ahli Shaklee pula. Aturan Allah pada umatNya sememangnya yang terbaik dan paling tersusun.

Dari Ila memakan gaji bulanan yang masa tidur tidak tertentu dan masa bersama keluarga juga terhad kepada kini berbisnes online dirumah yang dimana boleh bersama keluarga selalu dan boleh berjalan kesana sini untuk COD dan sempat juga mambawa mama ke Perak untuk Holiday. Siapa sangka kan? Ini lah kelebihan Shaklee. Anda ada masa bersama keluarga disamping kedai dibuka 24 jam tanpa tutup.


Perlukan Supplement kesihatan untuk diri sendiri atau ingin hadiahkan pada mama atau ayah atau pada kawan-kawan, Boleh hubungi Ila untuk dapatkan supplement terbaik Shaklee.

REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ILA;




Jika anda berminat untuk dapatkan produk SHAKLEE ataupon nak COD area Puchong, Sunway, Bukit Jelutong, Usj, Pealing Jaya, Ampang, Hulu Langat dan kawasan sekitarnya boleh hubuungi ila untuk membuat temujanji. Untuk kawasan luar pon masih boleh buat pembelian dari ila, ila akan POS pada alamt anda ke seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment