Monday, August 10, 2015

PEPPERMINT GINGER PLUS SHAKLEE

Assalamualaikum...

Selamat petang.





Perut senak selepas makan terlalu banyak dan makan pelbagai jenis makanan. Masa-masa bulan Syawal ini permakanan memang kita tak jaga sangat kerana banyak jemputan rumah terbuka, belum lagi jemputan kenduri khawin kan. Jujur Ila katakan Ila sendiri pon lost menjaga permakanan pada musim perayaan ini. Aduhai... Memang selalu kena senak perut ini sebernarnya, jalan mudah Ila ambik Ila akan minum air suam agar dapat melegakan sennak perut Ila ini. Ila rasa ramai juga diantara kita buat yang sama macam Ila buat kan? Mengaku cepat Ila nampak muka u alls itu. Hehehehehe...
Ila sendiri tak mengamalkan supplement untuk senak perut ini tapi tunang Ila yang mengamalkan kerana kebelakangan ini tunang mudah sangat kena senak perut. Ila pon tak tahu lah apa yang dimakan nya. Disebabkan agak kerap zahir ini kena senak perut Ila belikan Supplement Shaklee yang dapat membantu dia.
Supplement Shaklee yang dapat membantu senak perut adalah Peppermint-Ginger Plus Shaklee.
Alhamdulillah dapat kesan yang positif selepas zahir menggunakan Peppermint-Ginger Plus ini.
Sekarang kalau berjalan mana-mana Ila akan bawa dalam beg untuk stanby buat zahir. Kenapa supplement Peppermint-Ginger Plus Shaklee ini berkesan untuk senak perut? Jom baca entry Ila untuk kali ini, Ila nak konsi dengan u alls semua kebaikkan Peppermint-Ginger Plus Shaklee.

Peppermint-Ginger Plus Shaklee ini kombinasi oleh empat herba dari Barat dan Timur, serta dihasilkan dengan penggunaan teknologi sains yany terkini. Ia membantu untuk masalah loya, gastrix,mabuk laut,mabuk darat, sendawa dan penghadaman. Antara bahan-bahan yang terdapat dalam peppermint-Ginger Plus Shaklee adalah Pudina, Halia, Pokok Adas, Cekur manis.

Antara manfaat disetiap bahan yang terdapat dalam Peppermint-Ginger Plus Shaklee adalah :

Pudina

  • Melegakan otot perut dan membantu dalam proses penghadaman. Juga membantu melegakkan gastric, pedih ulu hatu dan cirit-birit. dapat melegakkan senak perut dalam masa yang singkat. 
Halia
  • Merangsang rembesan Enzim salvia untuk pencernaan makanan. Agar makanan mudah diserap dan dihadam ke dalam usus agar perut tidak menjadi sakit dan tidak masuk angin.
Pokok Adas (Fennal)
  • Dapat melegakkan masalah kembung perut dan juga dapat melegakkan selesema. Untuk yang mudah dijangkiti selesema digalakkan mengambil Peppermint agar sisitem imun untuk selesema menjadi kuat.
Cekur Manis ( Anise) 
  • Dimesir mereka menggunakan ini untuk masalah seperti kesakitan ketika haid, batuk dan kahak. Kerana mereka mendapati dengan menggunakan ini kesakitan itu cepat pulih. Sangat elok kerana ini hasil dari tumbuh-tumbuhan yang bagus.




Fungsi Peppermint Ginger Plus Shaklee pada kita adalah :


  • Dapat melegakan otot
  • Berfungsi juga sebagai penenang kepada masalah perut sebu.
  • Dapat membantu masalah penghadaman,
  • Dapat mengurangkan masalah mabuk laut/ darat.
  • Dapat ,elegakkan ketidakselesaan perut akibat salah makan.
  • Dapat menghalang muntah selepas pembedahan.
  • Dapat melegakkan sakit perut.
  • Menghilangkan masalah kembung perut.
Siapa yang perlukan Peppermint-Ginger Plus Shaklee :

  1. Ibu mengandung.
  2. Pesakit Gastric
  3. Orang yang mabuk laut atau darat.
  4. Orang yang mundah senak perut.
  5. Mereka yang makan dengan kadar cepat dan banyak.
  6. Perempuan yang mengakami Period Pain.
  7. Mereka yang mudah muntah.
Kandungan Disetiap satu Tablet Peppermint menyediakkan :

  • Peppermint powder ( Mentha pipperita)-Leaf = 66.6mg
  • Anise powder (Pimpinella anisun)- Seed = 66.6mg
  • fennel powder (Foeniculum Vulgrac)- Seed = 66.6mg
  • Ginger powder (zingiber Officinale) - Root = 50mg
  • Peppermint oil ( mentha piperita) - Leaf = 5mg

pada anda yang mudah mengalami senak perut, kembung perut, Gastric Ila saeankan untuk dapatkan sekurang-kurangnya satu botol Peppermint-Ginger Plus Shaklee ini agar dapat membantu anda dalam proses penghadaman dan dapat menjaga kesihatan anda agar kurang mengambil MC dan dapat menjalankan kerja seperti biasa tanpa ganguan.





REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ILA;




Jika anda berminat untuk dapatkan produk SHAKLEE ataupon nak COD area Puchong, Sunway, Bukit Jelutong, Usj, Pealing Jaya, Ampang, Hulu Langat dan kawasan sekitarnya boleh hubuungi ila untuk membuat temujanji. Untuk kawasan luar pon masih boleh buat pembelian dari ila, ila akan POS pada alamt anda ke seluruh Malaysia














No comments:

Post a Comment