Friday, August 14, 2015

Set haid tidak teratur Shaklee

Assalamualikum..

Selamat petang.

Entry kali ini Ila nak share dengan u alls semua mengenai period tak teratur. Mungkin ada yang macam pelik bila Ila cerita mengenai period tak teratur ini sebab mungkin mereka tak penah dengar lagi dan ada juga yang sedang alami period tak teratur ini. U alls yang mengalami period tak teratur korang ambik berat tak mengenai hal ini atau sekadar biarlah nanti ok lah itu... Sebernarnya period tak teratur ini sangat BAHAYA terutama pada mereka yang dah mendirikan rumah tangga.

Period tak teratur ini tanda ketidakseimbang hormon didalam badan dan boleh menyebabkan masalah kesuburan dan membawa kepada sukar mendapat cahaya mata. Pada mereka yang mendirikan rumah tangga pastinya keinginan mendapat cahaya mata adalah sangat tinggi tapi disebabkan masalah period tak teratur dan tidak mengambil kisah mengenainya kesukaran untuk menimbang cahaya mata pula timbul.

Antara Punca Period tak teratur :

  • Hormon tak seimbang
  • Stress
  • Berat badan tidak ideal
  •  Ubat-ubatan tertentu
  • Kekurangan Nutrisi penting.


Jujur Ila sendiri mengalami period tak teratur ini sebenarnya, punca Ila pula kerana berat badan tak ideal. Kalau berat bawah 80kg period ok kalau lebih hurmmmm.... memang tak datang lah kan. Tapi Alhamdulillah sekarang berkat konsisten set slimming Ila terus period macam biasa setiap bulan. Dan dulu Ila juga mengabaikan period tak teratur ini kerana bagi Ila kalau kurus nanti datang lah period dan masa itu tak terfikir akan bahayanya lagi. Sekarang bila bergelar tunangan orang dan bakal bergelar isteri orang dan pastinya Ila juga inginkan Baby jika dah bernikah nanti baru lah Ila terfikir dan mengambil berat mengenai period Ila ini. Bila kita tak berada dalam keadaan itu memang kita tak terfikir baik buruknya dan tak ambik peduli pon,tapi once bila kita menghadapinya barulah terhegeh-hegeh nak cari jalan. Ini adalah pengalaman Ila sendiri so Ila tak nak u alls pon macam Ila. Jika dari sekarang u alls dah mengalami masalah period tak teratur ini cepat-cepat lah cari supplement yang membantu untuk kembali kan period anda secara teratur.

Pastinya yang mengalami period tak teratur ini mencari-cari jalan penyelesaiannya. Jangan risau kita sama-sama iktiar dengan Shaklee. Shaklee juga sediakan Set Haid tak teratur. Antara Supplement yang kami ada untuk u alls semua adalah Gla-complex, Alfalfa dan Ostematrix. selain itu ia juga membantu dalam masalah sengugut.



Kebaikkan Supplement Shaklee;

-Gla complex
  • Mwmbantu mengawal dan mengaturkan haid
  • Membantu mengatasi kesuburan.
  • Melegakan PMS
  • Membantu mengatasi monopouse
  • Menguatkan Imun badan.
-Alfalfa.
  • Merawat keputihan.
  • Menganungi phytoestrogens. ini juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti kacip fatimah.
  • Membantu dlaam "hubungan " suami isteri.
- Ostematrix
  • Mengurangkan PMS
  • Mengurangkan kemurungan
  • Membantu mengekalkan tekanan darah.

Selain itu Ila juga mengalami sengugut sebelum ini selepas Ila konsisiten kepada Alfalfa Shaklee Alhamdulillah period Ila berjalan lancar dan NO more sengugut. Happy nya... Kalau dulu time period tak boleh keluar mana-mana sebab sakit tapi sekarang lagi nak berjalan adalah. Hehehehehe... Seronok tak terkata. Ila sarankan pada anda diluar sana dan yang baca entry Ila ini jika anda salah seorang mengalami masalah ini atau mengenali siapa-siapa yang mengalami macam ini cepat-cepat lah ambik supplement Shaklee ini agar kembalikan period u alls.



Hubungi Ila untuk dapatkan Set haid tak teratur Shaklee

REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ILA;




Jika anda berminat untuk dapatkan produk SHAKLEE ataupon nak COD area Puchong, Sunway, Bukit Jelutong, Usj, Pealing Jaya, Ampang, Hulu Langat dan kawasan sekitarnya boleh hubuungi ila untuk membuat temujanji. Untuk kawasan luar pon masih boleh buat pembelian dari ila, ila akan POS pada alamt anda ke seluruh Malaysia


No comments:

Post a Comment