Wednesday, August 12, 2015

Sakit Jantung adalah pembunuh Utama

Assalamualaikum.


Selamat pagi dunia.

Semua sihat ke? Ila doakan semua sihat-sihat sahaja. Entry kali ini kita semua akan Ila dedahkan kepada pembunuh no 1 di Malaysia. Terkejut bila dengar kan? Pembunuh no 1... Apa agaknya penyakit itu? Mungkin ada yang dapat tangkap ada yang macam blur-blur lagi. Sakit jantung atau serangan Jantung adalah pembunuh no 1. Pada mereka yang telah mengalami penyakit jantung ini masa dan setiap detik bagi mereka sangat lah berharga dan bermakna kerana penyakit mereka boleh menyerang pada bila-bila masa.


Tanda-tanda Sakit Jantung ;


  1. Lidah adtau gusi menjadi bengkak
  2. Tangan terasa kebas termasuk lengan.
  3. Kidah terasa pendek dan tegang
  4. Rasa sakit pada dada
  5. Rasa tidak selesa pada dada seperti dipam angin yang penuh.
  6. Loya
  7. Kurang selera makan
  8. Degupan jantung tidak menentu
  9. Berpeluh walaupon dalam keadaan rileks.
Jika entry sebelum imi Ila menceritalan mengenai mama yang ada darah tinggi untuk entry kali ini pula ayah Ila pengidap sakit jantung, dimana saluran ayah tersumbat dan ayah telah melakukan "by-pass' pada dua tahun lepas. Alhamdulillah keadaan ayah sekrang masih lagi sihat tapi ayah makin kurus. Lazimnya kita dengar sakit jantung ini hanya pada lelaki, tidak terkecuali pada golongan wanita untuk dijankiti serangan jantung.
Jantung yang sihat dapat mengeapm 10ribu liter darah sehari.


Penjagaan rapi diperlukan untuk pesakit jantung ini kerana penyakit jantung ini boleh datang jika kolestrol dlam badan tinggi dan tidak menjaga permakanan. Dan pada Perokok adalah golongan yang paling mundah dijangliti serangan jantung.

Dari Ila dengar di satu rancangan Tv, jantung berlubang sebernarnya terjadi masa kita dilahirkan lagi. Tidak percaya? Ila akan terangkan apa yang Ila maksudkan ini.
Seorang baby yang dilahirkan memang akan mengalami jantung berlunag sebaiksahaja dilahirkan dan dalam beberapa saat lubang itu akan kembali tertuutup tapi malang pada baby yang selepas beberapa saat lubang itu tidak tertutup kerana baby itu terdedah kepada sakit jantung berlubang. Ini bukan kerana doctor lambat sambut ke atau apa-apa lah,ini kemungkinandari pernafasan baby yang gak kurang dan juga mungkin dari permakanan ibu ketika mengandungkan baby tersebut.

Pada ibu-ibu mengandung jaga lah permakanan anda semasa hamil kerana setiap yang anda makan anak didalm kandungan juga turut dapat merasa dan mendapat kesan. Jika sayang akan anak didalam kandungan ibu dan bapa perlulah menjaga tata tusila semasa isteri hamil. Kita yang dewa pon tidak mampu menangung kesakitan nya inikan pula anak-anak kecik. Ini berlaku bila anak sedar Ila sendiri mengalami saluran jantung tidak cukup. Cukup sensara kami sekelurga melihatnya bertarung nyawa. Begitu juga ayah yang menjalani pembedahan pada dua tahun lepas. Ya Allah tidak terkata sebak,sedih,takut,risau dan sebagainya Ila rasa diketika itu. 

Untuk pesakit Jantung Ila sarankan pada anda semua mengambil supplement untuk jantung seperti ;

  • Vitamin E ( Mengurangkan risiko sakit jantung)
  • Omega guard (mengurangkan paras kolestrol)
  • Lecithun ( menurunkan tahap kolestrol)
  • Coq Healthy Plus ( membantu penghasilan tenaga didalam jantung untuk membantu jantung berfungsi dengan baik)
  • Phytocol ( Mengawal paras kolestrol serta membekalkan 2000mg fitosterol sehari)


REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ILA;




Jika anda berminat untuk dapatkan produk SHAKLEE ataupon nak COD area Puchong, Sunway, Bukit Jelutong, Usj, Pealing Jaya, Ampang, Hulu Langat dan kawasan sekitarnya boleh hubuungi ila untuk membuat temujanji. Untuk kawasan luar pon masih boleh buat pembelian dari ila, ila akan POS pada alamt anda ke seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment